Rakyat Sabah ‘Doakan’ Warisan Kalah – Bung Moktar

Kongsi Bersama

KOTA KINABALU: Rakyat Sabah “berdoa” agar parti Warisan kalah dalam pilihan raya akan datang kerana mereka tidak melihat kemajuan dan pembangunan walaupun terdapat “janji manis” yang ditabur kepada mereka, kata Pengerusi Perhubungan Umno Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin.

Beliau berkata, Warisan Plus menang dalam pilihan raya Mei 2018 disebabkan banyak “sentimen negatif” dalam tempoh kempen.

“Mereka menabur janji manis kepada rakyat. Kami tidak tahu apa lagi tawaran yang akan mereka buat kali ini, “katanya kepada pemberita di ibu pejabat Umno di sini hari ini.

Bung, yang merupakan ketua jentera Barisan Nasional bagi PRN itu mengatakan bahawa banyak janji dalam manifesto Warisan belum ditunaikan.

“Itulah sebabnya orang Sabah muak dan berdoa agar Warisan jatuh.”

Katanya, BN / Umno sudah bersedia untuk memenuhi kehendak rakyat. “Kami bersatu dan bertekad untuk menggerakkan jentera pilihan raya kami di semua 25 bahagian di seluruh negeri untuk memastikan calon kami mencapai kejayaan.”

Dia juga mengatakan bahawa dia tidak akan membiarkan tuduhan rasuah yang dihadapi menghalangnya daripada menjalankan kempen yang baik.


Kongsi Bersama

5 comments

    1. Hanya orang bodoh dari Sabah saja yang sanggup dengar dan berdoa macam itu. Mungkin gembira selama ini dapat tong biru. Kebodohan apa ini? Bung bukan duduk kat Sabahlah….

      1. Bung..kesian kau
        Jangan pandai umum saja tapi tiada hasil nya.
        Umno bn dan rasuah…berpisah tiada.

  1. Jum rakyat Sabah, kita doa ramai2, ya Allah yg maha kuasa lagi maha bijaksana, engkau tahu bahawa kami sedang memilih pemimpin negri kami, tunjukkan lah hati dan akal rakyat’ Sabah agar memilih pati *WARISAN* yg baru memerintah 2 tahun lebih, lindungi lah rakyat SABAH dari termakan fitnah daudomba dan di kasi takut2, dari pada pati yg berpuluh-puluh tahun memerintah Sabah, cekal hati kami ya Allah, teguh kan iman kami dari godaan syaitan yg mengunakan wang ringgit, teguh kan hati kami ya Allah..😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  2. cam mna warisan nak tunaikan janji setakat dlm 2 tahun….ingat senang ka …biar pun hanya 2 tahun tetapi KM berjiwa rakyat…tak la cm sekarang keluar tv pun tidak….
    rakyat sekalian fikir2kan la ….klu BN baik apa yg ada dahulunya…jln2 pendalaman ada buat ka? …
    berapa tahun BN memerintah janji tingal janji juga…..klu parti warisan tidak di kacau hari tu mungkin MA63 sudah tertunai utk sabah….dan covid di sabah x la seteruk sekarang….ini nama nya pentingkan pangkat dan dengki……
    saya tengok semua menteri2 pemerintahan sekarang hanya pentingkan nama dan kebaikan sendiri…..bukannya menjaga kebaikan negeri…..fikir2kan la….jgn biarkan katak2 menyentuh apa2 politik sabah…..keputusan dan arah kemajuan sabah berada di telunjuk rakyat….fikir la anak2 kita di masa depan…..bagi la peluang sekali lagi utk warisan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *