Penduduk Desak Selesaikan Masalah Air

bekalan-air-apartmen-sepanggar.jpg
Kongsi Bersama

KOTA KINABALU: Penduduk Pangsapuri Seri Maju dan Sepanggar Ria di sini sekali lagi mengetengahkan masalah kekurangan air yang dihadapi di kawasan itu.

Wakil penduduk dari kedua-dua perumahan tersebut menyatakan bahawa masalah air semakin bertambah buruk sejak fasa pertama Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tahun lalu dan menyalahkan pihak pengurusan kerana tidak mengambil langkah penyelesaian.

Walter Jaiseh, salah seorang wakil penduduk ketika dihubungi The Borneo Post pada Sabtu, mengatakan bahawa penduduk telah mengemukakan perkara itu kepada pihak pengurusan, namun masalahnya masih belum dapat diselesaikan.

“Air adalah keperluan asas yang sangat penting dalam kehidupan manusia. Kami meminta agar pihak berkuasa mengambil kira aduan dan masalah kami. Kehidupan seharian kami terjejas teruk, terutama yang mempunyai anak kecil dan warga emas untuk dijaga, ”katanya.

Seorang lagi wakil, Jenny Sedomon mengatakan beberapa penduduk telah memanjangkan masalah itu kepada Jabatan Air, dan berharap kedua-dua pihak dapat bekerjasama.

“Jabatan Air telah menawarkan bantuan untuk membekalkan air tetapi pihak pengurusan tidak melakukan apa-apa untuk memudahkannya.

“Ini adalah masalah serius bagi kami, terutama semasa wabak ini di mana kami tidak dapat membersihkan diri dengan betul dan ini akan menjadi ancaman bagi keluarga kami di rumah.

“Kami berharap pihak pengurusan akan melakukan sesuatu kerana kami tidak upaya menanggungnya lagi,” tambahnya.

 

Sumber: The Borneo Post


Kongsi Bersama

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top