Pelantikan Kohoi Satu Penghargaan Kepada STAR – Dr Jeffrey

Dr-Jefftrey-Guan-Dee.jpg
Kongsi Bersama

KUALA LUMPUR: Presiden Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Datuk Seri Panglima Dr Jeffrey Kitingan mengucapkan tahniah kepada setiausaha agung parti, Datuk Guan Dee Kohoi atas pelantikannya sebagai timbalan menteri persekutuan.

Jeffrey yakin pelantikan Kohoi bermanfaat bagi Sabah, terutama industri pelancongannya, dan juga pengiktirafan parti itu oleh kerajaan persekutuan sekarang.

“Saya gembira kerana Kohoi dapat meneruskan pekerjaan yang saya mulakan ketika memegang jawatan itu tahun lalu.

“Walaupun waktu saya di kementerian itu singkat, saya berdedikasi sepenuhnya untuk jawatan itu. Saya meninggalkan kementerian dengan berat hati kerana saya merasa sudah menjadi anggota kementerian tersebut, tetapi saya lega kerana seseorang yang berkongsi cita-cita dengan saya telah dilantik menggantikan saya.

“Kohoi sudah mengenal kementerian itu dia selalu bersama saya ketika saya memegang jawatannya sekarang. Hasilnya, dia tidak asing dengan tuntutan dan tanggungjawab kementerian itu.

“Seperti yang kita semua tahu, industri pelancongan sangat penting untuk ekonomi Sabah, dan dengan dia diberikan tanggung jawab, pemain industri akan mempunyai rakan yang memahami keadaan Sabah dengan lebih baik,” katanya.

Jeffrey, yang memegang jawatan itu sejak Mac tahun lalu, mengosongkannya setelah dilantik sebagai timbalan ketua menteri pada Jumaat.

Jeffrey adalah antara mereka yang dibenarkan menghadiri upacara mengangkat sumpah di Istana Negara di Kuala Lumpur. –Borneo Post

Komen

Kongsi Bersama

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

scroll to top